Satorismiro

Alt til haven

Tag din virksomhed til nye højder ved hjælp af interim management

COMAsystem interim management

Min erfaring er, at det ikke er mange der kender til interim management og hvad det går ud på. Det er en skam, fordi interim management er noget som kan gøre en forskel mange virksomheder. Derfor tænkte jeg at det var et oplagt emne, at skrive et blogindlæg om. Men hvad er interim management egentlig? Det er i bund og grund rekruttering af en topkvalificeret specialist i en midlertidig periode. Det kan enten være rekrutteringsvirksomheder eller vikarbureauer, hvor man som virksomhed kan henvende sig og søge om interim management. Interim management kan bruges på forskellige måder. Det handler om at få eksperthjælp på områder i virksomheden, hvor man har brug for det. Det kan også være andre typer af virksomheder, der tilbyder interim management. Et eksempel kunne være COMAsystem, som primært beskæftiger sig med kontraktstyring og indkøb. Hos COMAsystem tilbyder de interim management i form af indkøb. Du kan læse mere om COMAsystem på deres hjemmeside her: https://www.comasystem.dk/.

Hvis du er leder i en virksomhed, det er måske stadig en relativ ung virksomhed, men den vækster i sådan en grad at i har svært ved at følge med. Det er ikke utænkeligt at det er en tidligere praktikant som har dele eller hele ansvaret for indkøbsafdelingen. Med andre ord er det ikke top kvalificerede folk som bemander posten. Lige præcis i sådan en situation kan interim management være oplagt emne. Virksomheden ville kunne kontakte COMAsystem og få lavet en aftale om at få en erfaren medarbejder ud med speciale i indkøb. Men hvad skulle det hjælpe, at have en erfaren indkøber på en midlertidig aftale? Indkøberen fra COMAsystem bliver en integreret del af virksomheden og indkøbsteamet i den periode han/hun er ansat. Her kan personen lære fra sig af sine erfaringer og store viden indenfor området. Ydermere, ville han med stor sandsynlighed kunne effektivisere arbejdsgangene og løfte forretningen. I bund og grund handler det om at skabe værdi for virksomheden og interim management, kan være med til at identificere uudnyttet potentiale og tage action på det efterfølgende.

Interim management er kun begyndelsen

Hvis du som virksomhed vælger at prøve interim management er det vigtigt, at holde fast efter perioden er overstået. Interim management vil med stor sandsynlighed skabe nogle nye arbejdsgange og kaste en masse ny viden videre til den pågældende afdeling. Derfor er det altafgørende, at virksomheden griber bolden efter perioden med interim management er slut. Med det mener jeg at man udnytter det momentum man har fået og bruger de nye ting man har lært. Dem som ikke har haft succes med interim management, er ofte dem som efterfølgende falder tilbage i de gamle rutiner. Interim management skal ses som en investering for virksomheden og derfor er det vigtigt, at være vedholdende efter perioden efter og sørge for de ny rutiner bliver til de daglige rutiner.

En anden fordel ved interim management er, at det oftest kan skræddersyes til virksomhedens behov. Hos COMAsystem tilbyder de at man kan få sat et møde op, hvor man kan høre meget mere om interim management. Det er gratis og uforpligtende, så hvad venter du på?